Klachten

Wat te doen bij een klacht?

Hoewel wij onze uiterste best doen om u goede zorg te verlenen, kan het voorkomen dat u toch niet helemaal tevreden bent. Indien u klachten heeft over onze zorg, kunt u onze onderstaande klachtenprocedure volgen.

Klachtenprocedure HVZ Thuiszorg BV

U heeft een klacht. Dat is vervelend. Graag willen wij uw klacht met u oplossen. Daarom  kunt u uw klacht indienen bij uw vaste medewerker, een medewerker van kantoor, de leidinggevende, de directie of onze onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Elke van voornoemde medewerkers van HVZ Thuiszorg BV kunt u bereiken voor het indienen van een klacht. Alle medewerkers zijn op de hoogte van de geldende klachtenprocedure. Indien u uw klacht indient bij een medewerker of leidinggevende en deze kan niet direct, naar wens, opgelost worden, dan zal de onafhankelijke klachtenfunctionaris deze in behandeling nemen.

De klachtenfunctionaris is objectief en kan u informeren over de klachtenafhandeling binnen onze organisatie. Zij neemt de klacht in ontvangst en bewaakt de procedure. Onze klachtenfunctionaris kunt u zowel schriftelijk als telefonisch bereiken voor advies.

Indienen van uw klacht bij de klachtenfunctionaris dient schriftelijk of via e-mail te gebeuren.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris: S. van Renesse van Duivenbode.
Emailadres: [email protected]
Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 op +31 (0)6 84 94 80 91

Of schriftelijk via:

HVZ Thuiszorg BV
T.a.v. de klachtenfunctionaris
Orlandostraat 3
2548JA Den Haag

Wat gebeurt er nadat u een klacht hebt ingediend?
De klachtenfunctionaris bevestigt (schriftelijk of per mail) binnen 5 werkdagen de ontvangst van uw klacht en neemt ook binnen deze termijn contact met je op. De klachtenfunctionaris probeert uw klacht binnen zes weken, gerekend vanaf de datum van ontvangst, zó op te lossen dat u tevreden bent. Het kan gebeuren dat er meer tijd nodig is dan zes weken omdat de klacht langer onderzocht moet worden. In dat geval, kan het vier weken langer duren en wordt u hierover geïnformeerd. Verder houdt de klachtenfunctionaris u steeds op de hoogte van de klachtbehandeling.

Externe Klachtencommissie

Indien wij de klacht niet in onderling overleg kunnen oplossen binnen een termijn van 6 weken (indien nodig 4 weken verlenging), dan kunt u besluiten de klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie: SPOT.

Wij zijn aangesloten bij de branchevereniging SPOT. SPOT en haar leden vinden het belangrijk dat een klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid wordt opgelost. Daarom heeft SPOT de behandeling van klachten voor haar leden gezamenlijk georganiseerd. Hierdoor houdt de vereniging zicht op de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening door haar achterban. Bovendien kunnen leden van SPOT hierdoor een snelle, onafhankelijke en eerlijke behandeling van klachten garanderen.

Postadres SPOT:
“SPOT”
postbus 5135
1410AC Naarden

U kunt ook mailen naar: [email protected]

Telefonisch bereikbaar op werkdagen via 035-5427517

Bij vragen over het indienen van een klacht, kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers via het telefoonnummer:

+31 (0)6 84 94 80 91 (op doordeweekse dagen bereikbaar van 09.00-17.00)